söndag 15 februari 2009

Carl Bildt - Alla dessa dagar

Har läst lite på senare tid att UD och div medier inte tycker om hur CB använder sin blogg. På UD skojas det om att tjänstemännen måste läsa CBs blogg för att få reda på Sveriges ståndpunkt i olika frågor. De må vara hänt, jag jobbar inte på UD så det vet jag inget om.

Som medborgare vill jag dock säga att Utrikesministerns blogg uppskattas väldigt mycket. Han är den enda politikern som jag faktiskt har lite koll på och det tack vare bloggen. Kan väl säga att jag inte håller med den gode CB om allt han skriver men intressant är det likväl.

Tycker att flera politiker borde följa hans exempel. Många gör det men jag är inte intresserad av alla. Som riksdagspolitiker (och defenitivt som minister) borde det vara obligatoriskt med någon sorts blogg. Det är ju inte så att man behöver skriva uppsatser. Men om jag är intresserad av att veta vad mina folkvalda har gjort för att förtjäna sin lön borde det finnas ett smidigt sätt att få reda på det.

SvD1, Alla dessa dagar, SvD2,

1 kommentar:

Josef Boberg sa...

Det tycker jag med, verkligen...

Kan dom sen låta bli att porta medborgare = väljare i kommentarsfältet - som använder sitt riktiga namn = står upp för vad dom tänker/skriver - så blir det ju än bättre, är jag övertygad om i vart fall.

 
Copyright 2009 a MadMan's point of view. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan