torsdag 28 januari 2010

Åtal väckt mot frälsningsarmepedofilen

Aftonbladet skriver idag
Det var sagostund och flickan satt i förskollärarens knä.
Då stoppade han in sin hand innanför hennes trosor.
I dag åtalas 42-åringen för övergrepp på fyra småflickor på Frälsningsarméns förskola i Jönköping.

Pedofili är ett av dom brott som får mig att känna hat. Jag blir helt galet upprörd när jag läser om dessa brott. Det blir ju inte bättre av att straffen alldeles för låga. I det här fallet har inte åklagaren bestämt sig för vilken straffsats hon ska yrka på men jag misstänker att det blir 2-5 år, landar på 3 ute efter 1,5. KATASTROF.

En människa som i förtroendeposition förgriper sig på barn under flera år och som dessutom dokumenterar och kanske även sprider bilder borde låsas in och pryglas på livstid.

Jag tycker otroligt synd om alla barn på förskolan och dessutom deras föräldrar. Hade jag hamnat i samma position som dom vet jag inte vad som hade kunnat hända.

Se till att Övergrepp mot barn och sexuellt utnyttjande av barn får liknande straffsats som mord. I det här landet känns inte heller det straffet tillräckligt.

AB1

1 kommentar:

Anonym sa...

Det viktigaste av allt vore ändå att inte traumatisera barnen. De sov och kommer inte ihåg. Förhoppningsvis kommer de inte att påminnas om detta hemska..

Lika så vore det viktigt att föräldrarna (som befinner sig i chock) får hjälp. Så att de med sitt hysteriska beteende inte gör barnen illa.

Det kommer att bli ett kännbart straff. Han hade en förtroendeposition gentemot barnen.

Kusligaste att tänka på är att han under 10 års tid har kunnat ha denna hobby och ingen har märkt något. Hur det har gått med ungarna som han "fortfarande har kontakt med" skulle jag också vilja veta.

Äckel är han. Men jag är ändå emot dödsstraff.. tror jag.. nästan..

 
Copyright 2009 a MadMan's point of view. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan