onsdag 3 februari 2010

Eva Lundgren & Josef Göbbels

Efter att ha läst Eva Lundgrens debattartikel "När ska vi erkänna att polismästaren bara är som andra män" på Newsmill bestämde jag mig för att maila till Uppsala Universitets rektor. Så här skrev jag:

"
Uppsala Universitet - Rektor Anders Hallberg

Hej Anders,

Efter att idag ha läst Eva Lundgrens "artikel" på Newsmill idag kände jag att jag måste ha reda på hur ni har tänkt när ni har tagit in henne på en professur. Vad är nästa steg att plocka in Nazister som rasforskare? Om man byter ut ordet "man/män osv" i Evas artikel går det att jämföra med propaganda skriven av Göbbels under 30- och 40-talet. Är det var ert universitet står för?

Jag är arg, ledsen, stött. besviken hur kan ni tillåta att man utnyttjar ert namn för att föda ett hat riktat inte mot några få skyldiga utan mot en hel grupp människor. Jag tycker det är helt fruktansvärt.

En ursäkt och en förklaring tycker jag är det minsta man kan kräva från ert håll.

Mvh
XXXX XX
Mailadressen till Anders Hallberg är rektor@uu.se om ni vill förmedla något.

Zac skriver oxå om manshatet
Ann Helena Rudberg har gjort som jag
Aktivarum skriver utmärkt om detta 

Knuff

5 kommentarer:

Zac sa...

Jag sitter också med munnen öppen och undrar vad f--n det är som fattas denna människa?

Ett sådant enkelriktat och glödande hat? Och tillkortakommanden när det gäller förståndsgåvor?

Usch! Bra initiativ med mailet dock!


//Zac

Ulf Andersson sa...

http://www.dads-r-us.se/2010/02/03/eva-lundgren-och-josef-gobbels/



Mvh Uffe från PappaRättsGruppen

Anonym sa...

Lägg upp rektorns svar!

OzMad sa...

jo jag hade självklart lagt upp rektorns svar på bloggen men, han har inte svarat och det kommer han nog inte göra heller.

OzMad sa...

Jag fick svar på mitt mail till Rektorn idag... http://madman84.blogspot.com/2010/02/rektorns-svar-om-eva-lundgren.html

 
Copyright 2009 a MadMan's point of view. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan