Men inte helt oväntat är MP kritiska till projektet.
Hoppas att projektet kommer att genomföras även om det blir regeringsskifte nästa år. Annars är det en stor anledning att rösta på Alliansen.
Alla infrastruktursatsningar ska främjas. Jag hoppas att regeringen inser att även Europabanan är ett projekt som måste drivas för att förbättra Sveriges konkurrenskraft.
Sverige ligger långt efter övriga Europa i infrastrukturen det är dags att vi jobbar ifatt och detta var första steget på vägen.
DN123, SvD123
Uppsamlings-heat: Rekommenderade texter och videos
-
Några av mina aktuella texter i Bulletin:
*• Det byråkratiska maskineriet måste oljas med frihet »*
*• ”Om du vill ha en ryss’ uppmärksamhet måste du slå...
6 dagar sedan
2 kommentarer:
Synd bara att man inte har justerat lösningen för att lösa problemet med att Essingeleden kommer att tjocka igen fullständigt några år efter att förbifarten står klar.
Det är nämligen den slutsats som Vägverket drar själva i sina egna utredningar om förbifarten. (Att Essingeledens situation används som ett argument för förbifarten är minst sagt märkligt)
De nya glesa och perifera exploateringar förbifarten möjliggör genererar ny biltrafik som vill in till stan, och belastar Essingeleden. Den här problematiken behöver tas på allvar, vilket man inte gör. Det finns således anledning att vara orolig för Stockholms trafiksituation framöver...
Det allra sjukaste är att det ska ta ÅTTA ÅR att bygga två mil motorväg. Och att det ska ta TRE år att genomföra en upphandling för entreprenaden. Idioter rent ut sagt. I övriga världen hade detta varit klart på 8-10 månader. Från nu!
Skicka en kommentar