onsdag 3 februari 2010

Farorna med radikalfeminismen

Eva Lundgren's debattartikel aka. hets mot folkgrupp har gjort mig riktigt upprörd. Det är synd om den feminismen att dom har sin militanta radikalfeministgruppering som förstör arbetet som dom försöker uppnå. Åsikter som Rosenbergs och Lundgrens hoppas jag de flesta tar avstånd från. Men vem kommer inte ihåg:



Om detta tillsammans med Lundgrens och Rosenbergs starka åsikter är ansiktet utåt för feminismen så kan det inte gå bra.

Jag vill absolut inte förknippas med dessa "feminister".  I framtiden kommer jag kalla mig antifeminist som jag ser det en väldigt sund syn på det hela. Jämställdhet till alla oavsett kön och inga könsspecifika lagar.

Inga kommentarer:

 
Copyright 2009 a MadMan's point of view. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan